tisdag 5 november 2013

Senaste dagarna...

I torsdags gjorde ju jag och grabbarna stan, det blev såklart lunch på Mc Donalds först 
Sedan knatade vi runt i affärerna och köpte ny höstgarderob till båda killarna och jag unnande mig själv en tröja och ett nagellack i alla fall, sen lämnade vi Liam hos mormor så gick Melwin och jag på bio och såg Planes, oj vilken lycklig pojk jag hade som fick köpa en stoooor popcorn, se ny spännande film och som dessutom fick ha sin mamma alldeles för sig själv en stund och självklart hade han sin nya Planes tröja på sig...

Även vinteroveraller inhandlades, Melwins till vänster och Liams till höger...

Efter en heldag på stan fick vi middag hos mormor (mamma) dit även pappa kommit efter jobbet, på vägen hem storhandlade vi på Maxi så när vi äntligen kom hem på kvällen var det två trötta men nöjda pojkar som fick hoppa i säng.

I fredags hade vi en lugn förmiddag hemma med mys och bus men efter Liams sovstund på dagen så blev det gnälligt och hängigt då han plötsligt fick feber och superkladdiga ögon... Extra passande då vi skulle ha gäster på middag men det fick gå ändå och en riktigt trevlig kväll hade vi med hemmagjord pizza, kladdkaka, vin och barn som lekte och hade dansuppvisning.

Med Alvedon i kroppen så var även Liam glad och full med bus

Melwin i en av sina nya fina tröjor.

I lördags passade farmor barnen en stund medan Henrik och jag for runt i affärer och kvällen avslutades med tacos, lite vin och två trötta föräldrar framför Så mycket bättre.

Söndagen började kl 04:30 då jag klev upp för att åka till Ullared och vid 6 rullade bussen från Karlskrona med vårt glada gäng, alltid lika trevligt och jag vann en burk Geisha i frågetävlingen som hölls under färden och jo det är faktiskt fortfarande några kvar i den.

Framme i ett regnigt Ullared men vad gör väl det när man ändå spenderar största tiden på Gekås...

Det blev mest julklappar till barnen, legging och koftor till mig och arbetsstrumpor till mannen... 

Och ja lite hoodisar för 149:- fick han, för det priset spelar det ju ingen roll om dom inte håller i all evighet, ett par t-shirts och någon julklapp med, hittade dagiströjor till barnen för 19:95 st perfekt pris för att ha som ombyte där och underkläder såklart...

Så måste man ju fylla på krafterna, god lax och äppelkaka blev lunchen.
Vid 17 var det dags för turnébussen att vända hemåt och jag var hemma i byn kl 22 trött och ett par tusenlappar fattigare men nu är i alla fall de första julklapparna köpta.

Igår blev en hemmadag med Liam vars ögoninflammation gått över men inte prickarna han hade på hela kroppen och även någon i munnen, höstblåsor kanske?

Han var i alla fall feberfri och ganska busig hela dagen så idag blev det förskolan igen eftersom även prickarna börjat försvinna. Nu är det snart dags att hämta hem lilla hjärtat igen och sedan Melwin  vid 13:30.
Blir en ganska lugn vecka tror jag med lite småprojekt här hemma, har i alla fall fått mitt shoppingbehov tillfredsställt för ett bra tag framöver!

Inga kommentarer: